Брандиране и идентичност

Въведение в графичния дизайн

Брандингът и визуалната идентичност са навсякъде около нас. Погледнете внимателно и ще ги намерите на уебсайтове, опаковки на продукти и различни видове реклама. Дори лични вещи, като документи и визитки, носят някаква форма на идентичност.

Най-просто казано, брандирането е популяризирането на вашата компания, вашия продукт или вашата услуга. Визуалната идентичност е това, което изглежда тази марка, от вашето лого до вашия избор на цвят и много други.

Силните визуализации могат да бъдат много убедителни. Мислете за собствения си опит като потребител. Някога избирали ли сте продукт, просто защото сте харесали начина, по който изглежда? Разбирането на визуалната идентичност може да ви помогне да вземете по-обмислени дизайнерски решения, независимо от вашата роля, среда или нивото на уменията ви.

Един по-близък поглед към визуалната идентичност

Визуалната идентичност е нещо като визуализация на вашата марка. Всяка част от дизайна е указание, което казва на зрителя какво може да очаква. Вашата естетиката може да бъде традиционна, модерна или малко по-различна – всяка марка е различна. Независимо от това, всичките ви дизайнерски елементи работят заедно, за да покажат точно за какво се отнася вашата марка.

Разбира се, това не е само бизнес. Можете да приложите концепцията за идентичност върху почти всеки тип проект, включително и за персонални проекти. Независимо дали актуализирате автобиографията си или търсите начини да подобрите блога си, има много предимства да имате последователен визуален стил.

Някои компании използват действително ръководство за стил, за да поддържат марката си да изглежда последователна. Ако току-що започвате с дизайна, е добре да предприемете по-небрежен подход.

Основните компоненти на визуалната идентичност са лого, цвят, типография и изображения. Прочетете нататък, за да научите повече.

Лого

Логото е това, което идентифицира вашата марка, като използва конкретен знак, тип дизайн или и двете. Най-ефективните лога са сравнително прости – нещо, което зрителите ще разпознават и запомнят.

Всеки елемент от вашето лого допринася за идентичността на вашата марка, включително вашия избор на шрифт, цветове и други елементи. Променете дори един от тези елементи и това може да окаже голямо влияние върху начина, по който се възприема вашата марка.

На практика логата са навсякъде. Ще ги намерите в корпоративни настройки, както и навън и около, представляващи малки фирми, фрийлансъри и други предприемачи. Едно лого прилича много на буквална марка – това е как хората разпознават и идентифицират вашия продукт или услуга.

Ето защо е важно да го използвате разумно. Лого, което е пикселизирано, изкривено или твърде малко, за да се чете, може да създаде погрешно впечатление на зрителите. По-долу ще намерите няколко примера на файлове с ниско качество.

За да се справите с това, запазете дигитално копие, което е ясно, високо качествено и достатъчно голямо за всеки проект. По този начин вие сте подготвени за всичко, което може да се случи, независимо дали става въпрос за малка печатна задача или нещо много, много по-голямо.

Цвят

Цветът помага да определите марката си по много мощен начин. Не само, че прави силно впечатление на зрителя, но и създава усещане за единство, когато се използва в множество проекти или платформи.

Повечето марки извличат основните си цветове директно от логото на компанията. Допълнителните цветове могат да ви помогнат да разширите основната палитра и да дефинирате вашата марка и стил.

Има много начини да използвате цветовете на марката. Просто внимавайте да не прекалявате или да пренебрегвате широко приетите стандарти за дизайн. Добрата употреба на цветовете е свързана с умереност.

Избягвайте често срещани клопки, като например цветове, които вибрират или разсейват зрителите от работата ви. Например, в изображението по-долу текстът се сблъсква с фона, което затруднява четенето.

Уверете се, че сте включили неутрални цветове в цветовата си палитра, като черно, сиво, бяло или почти бяло. По този начин, когато използвате цветовете на марката си, те наистина ще се открояват.

Типография

Текстът е един от по-простите аспекти на идентичността, но може да бъде изненадващо изразителен. Всичко, от което се нуждаете е различен шрифт и можете леко да промените цялото усещане на вашата марка.

Повечето марки избират два до три шрифта – често вдъхновени от логото – за основна, ежедневна употреба. Творческите шрифтове също трябва да се избират внимателно и да бъдат отражение на вашата уникална визуална идентичност.

Има определени шрифтове, които професионалистите знаят да избягват – шрифтове, които някога са били популярни, но сега се считат за остарели и се използват твърде много. Шрифтовете по-долу са прословути примери.

Вашият избор на шрифт трябва да допълва вашата марка, но все пак да бъде актуален и професионален.

Изображения

Изображенията са огромна част от изграждането на уникална идентичност. Всяка снимка, графика, икона и бутон е шанс да покажете марката си и да оформите начина, по който се възприема.

В професионалните среди обикновено се създават изображения, специално за марката; например картини в каталог или графики в приложение. Ако нямате лукса на това, можете да получите подобни резултати, като изберете изображения с изтънчена линия.

Най-важното е да избягвате изображения, които изглеждат генерирани. Това е трудно, ако разчитате на стока от трети страни, но има начини да разделите марката си.

Избягвайте изображения, които нямат контекст или се появяват често в дизайните на други марки. Направете снимката по-долу. Някои зрители биха могли да го намерят за отблъскващ поради принудителната поза и изкуствения фон.

Вместо това изберете изображения, които изглеждат оригинални и се отличават с автентични хора, места и неща. Най-добрите изображения са въплъщение на вашата уникална гледна точка. Те представят как искате да бъдете видени, когато хората мислят за вашата марка.

Поставяне на всичко заедно

Визуалната идентичност не е само маркетингов инструмент. Това е начин за разглеждане на дизайна, който премахва много от догадките. С ясна визия на вашата марка, вие знаете точно какви цветове, шрифтове и изображения да използвате. Можете да създавате последователни произведения, които зрителите ще запомнят.


Източник: GCF Global

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *