Няколко научни факта за цветовете

Знаете ли че… ?

Червеното има свойството да провокира повече безпокойство от синьото. Въздейства на реакцията, когато потребителят трябва да изчака нещо да се случи или свали. На тези, които получават син екран, докато чакат свалянето на файл, времето
им се струва по-кратко, отколкото на тези, които чакат пред червен екран.

Друго изследване пък стига до строго доказателство, че на черното се гледа
като на предизвикателно и не се асоциира с думи като „нежен“, „спокоен“, „радостен“.

Следващия път, когато ви се наложи да се явявате на важен тест (напр. IQ тест)
не ви препоръчвам да наблюдавате нещо червено известно време преди явяването. Доказано е, че този цвят е способен да намали производителността при този род задачи.

За да помогнат на фотографите и дизайнерите, тайвански учени правят проучване, което да открие как психологичните фактори (свързани с цвета) играят различна роля в различните категории изображения. Откриват, че доброто възприятие на цвета играе по-важна роля в пейзажите, докато цветовата хармония – в изображенията на храна и растения.

Изследването върху структурата и цвета на уебсайтовете показва, че тези със сини нюанси, средна яркост и висока наситеност получават най-висок рейтинг и посещаемост.

Канадски учени установили, че цветът на уеб сайта увеличава или намаля възприемането му като достоверен и надежден, затова трябва да се избира внимателно.

Ако изберете да оцветите сайта си в комбинация от студени цветове (синьо – светло синьо), това ще увеличи рейтинга ви повече, отколкото ако изберете топли цветове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *